Wodka och css

Fredagen blev ett straff. Dök upp på jobbet packad. Knaprade åtskilliga painkillers som jag sköljde ner med extra starkt kaffe.

När jag väl genomlidigt arbetsdagen och lovat mig att aldrig dricka igen, så ringer Jake. Han är också rätt sliten och bedjar om en lugn hemmakväll. Vi beger oss således mot Tysken, men stannar till för en matibit på vägen.

I väntan på våra starkt kryddade asiatiska måltider tittar vi suktande mot ölkranarna bakom baren. Två sekunder senare sitter vi med varsin öl i 0,6-liters klassen.

Efter maten och några öl senare ringer vi Tysken och frågar om vi ska köpa med oss något förutom mat. Han tycker att groggvirke vore bra att ha och vi alla inser var denna kväll kommer att sluta.

Väl hos Tysken korkas det upp fulsprit och sen så kodar vi på Jake's app. Kodandet går sådär då vi alla snart är aspackade.

Två flaskor senare släpar Jake mig hem till sig då han inte tycker att jag ska resa till ångestlyan ensam denna tid på dygnet. Sliriga som vi är väcker vi hela hushållet och Jake får en saftig åthutning av sin kvinna. Efter att hon ventilerat sin ilska och återvänt till sovrummet öppnar vi upp en flaska glögg och fortsätter längre in i dimman.

Kommentarer
Postat av: illusion

Dyka upp, försvinna, dyka upp, försvinna. Tycker du borde dyka upp igen inom kort.

2011-05-22 @ 19:25:20
URL: http://alltforinget.blogg.se/
Postat av: illusion

Finns du kvar fortfarande? Hittade dig nu, några år senare. Mitt fyllejag tycker att du borde skicka iväg ett mail. Överväg det åtminstone.

2014-08-17 @ 01:01:31
URL: http://alltforinget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0