Pundare och Gattuso

Torsdagen spenderades på quiz-haket. Vi blev ett gäng men likförbannat gick det åt helvete. Vi satt vid ett bord där det även vistades ett tjejgäng varav en nog var en av de drygare kvinnor jag träffat på sistone. Hon vägrade kategoriskt att låta vissa av oss stående få sitta på de lediga platserna intill dom. De inväntade några väninnor...som förstås aldrig dök upp, och förmodligen var hennes Molgan-polare.

Mot slutet av tävlingen trängde sig dock några tjackade lirare in på de lediga platserna. När Jake återvände efter ett besök i baren, anklagade han mig för att ha bjudit pundarna till bords. Karatefull som jag var flippade jag och gav min f.d. kollega en missriktad, dansk skalle - kanske inspirerad av Gattusos tilltag för några veckor sedan. Jake replikerade med att lappa till mig, och trots att hans sving var något fjollig så träffade den så olyckligt att min näsa sprang läck och blodet forsade.

Jake stormar ut med mig i släptåg. Efter en kort diskussion återvänder vi båda och köper varandra varsin öl. Väl tillbaka vid bordet möts vi av förvirrade blickar då ingen riktig förstod vad som hänt.

Hur som helst super vi vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0