Hockey, monster och överklasskvinnor

Efter soffuppvaknandet igår insåg jag snabbt att jag inte skulle palla att spendera kvällen ensam i ångestlyan. Då det var elitseriens sista omgång, var det inget större problem att lura över Tysken. Fick t.o.m. honom att köpa med sig lite öl.

Lagom till när matchen var över och alla öl slut, fick jag ett sms av en kvinna jag lärde känna på en resa:

"Är du ute och super som vanligt?"

Jag svarade kort "Nej", då jag inte ansåg att jag söp, och ej heller var ute vid tillfället för meddelandet. Hon replikerar snabbt med att fråga om vi inte ska träffas, och då Tysken inte verkar speciellt intresserad av utgång, ser jag kvinnan som en möjlig dryckeskamrat för kvällen.

Någon timme senare möts vi upp på ett ölhak. Då kvällens alkoholintag dittills bestått av folköl, är jag relativt nykter. Det gör att den inledande konversationen blir stapplig och något stel. Det löser sig snart, då jag håller ett högt tempo...

Efter några öl hör Jake av sig, och vi bestämmer oss för att slå ihop våra sällskap på ett hak i närheten.

Väl där möts vi av en väldigt glad och hyfsat berusad Jake & co. Efter en till synes onödigt lång rökpaus, kommer Jake åter in - denna gång följd av ett gäng poliser. Det visar sig att en liten skärmytsling uppstått och enligt Jake så var motståndaren ett monster på ca 2.20 m - vilket självklart hade dragit till sig de passerande snutarnas uppmärksamhet. Då varken vi eller någon annan av gästerna sett någon så onödigt lång man äntra haket, avlägsnar sig lagens långa arm, och feststämningen återupptas.

Strax innan stängning frågar kvinnan om det inte är läge att ta en taxi därifrån. Då jag inte har någon direkt åsikt om detta, plus att hon faktiskt är rätt attraktiv, så håller jag med och vi sätter oss i en bulle med destination "de finare delarna av byn".

Efter en lång natt och morgon på fin adress, så beger jag mig hemåt mot ångestlyan. Dock med en ovanlig känsla av att jag blivit utnyttjad - jag anser mig nämligen vara av arbetarklass...och kvinnan som använt min kropp under natten, av betydligt ädlare börd. Jag får således en känsla av att jag bara varit ett socialt/sexuellt experiment. Men om hon mot förmodan trillar för mig rent känslomässigt, kommer jag att använda det i en slags politisk aktion - att liksom sparka uppåt, mot aristokratin. Arbetarnas revansch.

Eller så kommer jag att be henne köpa mig en lägenhet.

Kommentarer
Postat av: illusion

Intressant läsning när du spottar ut lite sköna texter igen, keep up the good work!



Måste bara fråga - exakt hur allvarlig är tandborstincidenten?

2011-03-06 @ 22:11:30
URL: http://alltforinget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0