Bikers och dryga kvinnor

Efter en paralyserande lugn vecka utan alkoholhaltiga snedsteg, kom så väl fredagen och starten på ännu en arbetsbefriad helg.

Lämande jobbet relativt tidigt för att möta upp LG. Efter några snabba rundor med fulöl, så dyker Klätterapan upp. Han har beviljats en kort ledighet från de familjära bestyren och köper omgående en dubbelrunda.

Efter någon timme eller två är vi alla redigt i gasen. Plötsligt visar det sig att Klätterapans ledighet var högst temporär och han är tvungen att avlägsna sitt tajta arsle och bege sig hemåt. Stämningen droppar tillfälligt men återkommer efter några snabba shot med kocentrerad fylla.

Vi blir sedermera av med våra platser vid baren och är tvungen att leta oss andra säten. Vi placerar oss vid ett bord med några kvinnor som snabbt visar sig vara de drygaste på stället. Några ömsesidiga förolämpningar senare förflyttar vi oss till ett annat bord där vi är mer välkomna. Där pratas det om sneknull och orgier, skrattas åt speedade förortstonåringar samt diskuteras lampor lämpliga för odling av medicin.

Kring åttarycket förpassar vi oss in mot centralare delar av byn och ett rockhak LG gillar. Tappar tidigt bort LG och får hänga med vad som synes vara de tyngre grabbarna på haket. Ni vet dom med västar, hästsvans och skägg. Vissa bär även solglasögon trots den väldigt sparsmakade belysningen. Min närvaro i denna samling skapar en oro bland de hårdbarkade killarna - kanske då de inte riktigt får grepp om varför en liten hobbydvärg placerat sig mitt i deras gäng.

Hur som helst tilltar berusningen och karatefyllan närmar sig snabbt. Det sista jag minns är att jag sitter ensam på en liten hylla med två öl, en shot och ett glas vatten.

Vaknade på soffan för ett tag sen. Kollar skickade sms och uppringda nummer. Förvånansvärt få,  så jag kanske vågar mig ut ikväll med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0