Telefonkö-diskriminering

Händer inte mycket i mitt liv f.n...

Är sjukt sugen på öl, sprit och gårkvällar jag inte minns. Förmodligen för att det är psykiskt påfrestande att kliva upp på morgonen bara för att inse att dagen kommer att se lika förbannat slentrianmässig ut som den föregående. Då är det bättre att - i alla fall ibland - få tro/hoppas att gårdagen kanske var trevlig eller bar något intressant i sitt sköte.

Idag slog jag en pling till a-kassan för att meddela att jag för en tid framöver själv kommer att finansiera mitt missbruk. Jag hamnade i en kö och fick reda på att jag hade plats nummer 4 i kön. Efter en runda med lite klassisk musik återkommer den stolpiga, halvautomatiserade rösten. Denna gång anser "moderdatorn" att jag besitter position 7.

Hur i helvete gick det till? Vem/vilka smet före? Kan man få VIP-kort hos a-kassan?

Om det fanns en legitim anledning att flytta ner mig i denna redan frustrerande kö - så fick jag aldrig reda på vad den var i alla fall.

Sparka på den som ligger ni bara. Ni vet att såna här diskriminerande tilltag kan resultera i att jag tar ett återfall på stamhaket. Ni vet att jag är labil.

Kommentarer
Postat av: illusion

Jag skulle vilja påstå att slentrian hos människan resulterar i mer ångest än onödiga utekvällar någonsin kan åstadkomma (även om jag är något partisk i frågan).



För övrigt är de allra finaste människorna jag känner labila. Har alltid gillat kontraster.

2010-09-18 @ 21:46:33
URL: http://alltforinget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0