Tappat stinget

Som jag skrev i senaste inlägget så har jag varit sjukt sugen på öl hela veckan. När väl arbetsveckan var slut så förpassade jag mig till ett hak för att sänka en bägare. Jag bläddrade i min något spretiga telefonbok för att hitta en medberoende. Detta gjorde mig bara bedrövad då jag blev smärtsamt medveten om att jag inte har några vänner kvar; Min f.d. kollega skulle softa och ladda inför lördagen, diverse väninnor dröjde då de var tvungna att sminka sig inför kvällen. Således svepte jag ölen, beställde in en till, vilken jag omedelbart vände upp-och-ner, varpå jag sedan begav mig hemåt där jag somnade i soffan. Lagom ångestfylld och ensam. Vaknade på natten, grät lite och förflyttade mig till sängen.

Lördagen började med att vakna med en kraftig huvudvärk. Trots detta tog jag t-banan mot Farsan och kvällens Fifa-night. Väl framme så ber jag om några painkillers vilka jag sköljer ner med en kall öl från kylen. Resan in i dimman har börjat. Efter någon timme ansluter Jake och vi lagar lite käk i väntan på den 4:e kombattanten, Lilla Gotland.

Efter maten stänger vi in oss i spelrummet, dricker stora mängder öl och slåss på den digitala planen. Pengar byter frekvent ägare då vi sällan spelar utan vadslagning. Dock har jag ingen som helst aning om jag är skyldig någon något, eller om någon kanske är skyldig mig pengar.

Idag har jag haft en oerhörd ångest vilket jag endast ser som ett resultat av att jag tappat stinget. Jag dricker helt enkelt alldeles för sällan numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0