Måndagsöl



I måndags träffade jag en gammal vän över en bit mat och några öl. Han hade fått en dotter sen sist vi sågs (ej hon på bilden) vilket adderades ovanpå den "vanliga" ångesten. Inte för att jag vill ha barn, men i ljuset av hans liv såg min egen livssituation hopplöst tragisk ut.

Hur som helst - några öl blev fler då vi efter maten förpassade oss till stamhaket. Där besvärade vi tjejen bakom baren, en till synes ny förmåga med ett trevligt yttre.

Efter att vännen lämnat mig fokuserar jag på att dricka. Trots mitt troligtvis oinbjudande uppseende närmar sig en flicka mig. Det visar sig att hon endast är 21 år och jag inser suckande att jag aldrig attraherar kvinnor i min egen ålder. Hon bedyrade att vår ålderskillnad ej var av ondo då hon ansåg att pojkar i hennes egen ålder var alldeles för omogna. Jag suckar återigen då hon inte insåg vilken kapital felbedömning hon gjort av mig som person.

Några kukblockanden senare (av mig själv) vinglar jag ut för att mötas av min personliga svarttaxi-chaufför. Det visar sig att jag var skyldig honom för en tidigare åktur, vilket gör hemresan dubbelt så dyr. Vaknade vid lunch idag av att min nya chef ringer. Han undrar om något hänt då jag ej dykt upp på jobbet idag. Detta kan resultera i att jag har mist mitt arbete - vilket skulle innebära ett nytt rekord i kort anställning.

Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0