Abstinens

Hade varit sjukt sugen på öl hela veckan när Jake ringer mig på onsdagen och frågar om jag är ölsugen. En gnista av hopp tänds. Dock så meddelar han bara att det är fest hos dom på lördagen. *suck*

Torsdagen kändes därför piss då jag ansåg att lördagen var alltför långt bort för att glädjas åt.

Men vid arbetsdagens slut får jag åter ett samtal av min f.d. kollega. Han undrar om vi inte ska ses på stamhaket vilket jag genast låter honom få veta är en mycket bra idé enligt mig.

Vi sänker öl i 190, spelar bort pengar på maskiner samt diskuterar Jake's situation i hemmet, då han och frugan involverat sig med inneboenden.

En massa fulöl senare forcerar Jake mig in i en t-bane-vagn då han vet faran med att lämna mig åt vargarna en vardag.

Han är en mycket bra och förstående vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0