Förlorad oskuld

Igår så blev jag av med oskulden vad gäller after work med det nya jobbet. På gott och ont. Mest ont tror jag.

Blev bjuden på ful-brandy redan vid halvfyra-rycket, av en av delägarna. Efter ytterligare ett glas försvann koncentrationsförmågan vad gäller arbetsuppgifterna, så jag förflyttade mig till terassen där det fanns öl och mer sprit.

Efter 18-snåret var vi endast fyra kvar - jag, två kvinnor och den kufiske kodaren - och då kylan trängt på förflyttade vi oss in till köksdelen. Där snackades det arbetstider, lönefusk och drogkultur. Inga ämnen man bör ha uttalade åsikter om som relativt nyanställd. Trots detta hade jag givetvis det.

Jag kommer på mig själv med att fokusera alldeles för mycket på en av kvinnornas barm, varpå jag skamset tittar ner i min öl och sveper den. Efter att jag hintat om mitt obefintliga ölsinne och min slumrande alkoholism försvinner jag in i dimman och minns ej mer.

Måndagen hägrar likt en böld som bultar och oundvilkligen kommer att brista - om ca 1½ dygn vill säga. Ångest.

Kommentarer
Postat av: burgschki

vaknade du med underkläderna ut och in? om inte är det nog lugnt.



2010-10-03 @ 11:55:44
URL: http://ingensagan.blogspot.com
Postat av: Kecke

Nope. Vaknade utan fillingar.

2010-10-04 @ 23:55:21
URL: http://bakomspegeln.blogg.se/
Postat av: illusion

Aj, aj. Å andra sidan brukar det ofta inte kunna bli värre än vad man redan ställt till med i tidigare situationer.



Om inte annat kan du alltid insinuera att någon av de övriga i sällskapet gjort någonting denne inte bör vara så stolt över.

2010-10-05 @ 19:00:02
URL: http://alltforinget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0