Ett förlorande koncept

Torsdagarna har blivit en motsats till ett vinnande koncept.

Strax innan arbetsdagens slut hör LG av sig och undrar om jag är sugen på öl. En väldigt dum fråga på många sätt.

En kvart senare ses vi på stamhaket. Det visar sig att han + kompis ska besöka en gubbrock-konsert senare på kvällen. Några öl senare lyckas dom självklart lura med mig.

Väl där uppdagas det att inträdet är hela 305 SEK! När LG + kompis lämnar fram sina utskrivna biljetter hävdar jag att kvinnan även fick en 3:e biljett. Hon blir osäker och tar fram de tre senaste biljetterna, varpå jag snabbt (men förmodligen inte så diskret) kollar in namnet på biljetten. Jag hävdar att jag är personen som skrivit ut biljetten i kvinnans hand. Hon vill se min legitimation. Jag berättar att jag inte äger någon id-handling. Hon föreslår att jag ska besöka ett intilliggande hotell där jag kan skriva ut en ny biljett. Vi tjafsar vidare och kommer slutligen överens om att jag betalar och löser en återbetalning senare.

Redan efter att förbandet gått av är jag redigt berusad. Sen minns jag inte mycket mer än vissa brottstycken och lösryckta flashbacks.

- Välter 4-5 öl på en bricka intill baren
- Argumenterar med en vakt som hävdar att jag ska lämna stället då jag är för full samt försökt lura biljett-tjejen
- Blir utkastad
- Bommar cigg på ett hak i närheten, samt diskuterar sekterism med 4 kvinnor

Idag vaknade jag vid lunch. Mailar jobbet att jag arbetar hemifrån idag. Hittar ett Lindex-kvitto med ett mobilnummer samt ett kvinnligt namn intill.

Dessa torsdagar kommer bli min död.

Kommentarer
Postat av: illusion

Inte bokstavligt talat hoppas jag. Saknar att läsa.

2010-12-03 @ 23:54:38
URL: http://alltforinget.blogg.se/
Postat av: burgschki

men vafan?



5 veckor typ.

2010-12-08 @ 13:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0